Wednesday, November 11, 2009

They are not JPA's scholars..


Assalamualaikum..moga-moga ini memberi sedikit manfaat..

Siapakah manusia paling bijak? Mereka ialah yang selalu mengingati mati. Ye..aku sihat lg..muda lg.., tapi mati tak perlukan sakit dan tua untuk menjengah. Cita-cita aku jauuuhhh lg.. aku nak sambung belajar+balik malaysia+kerja+bina keluarga dan kalau boleh nak sampai ke bulan,tapi entah matahari esok dapat dilihat lagi? Tak de jaminan kawan-kawan..

Apa permintaan orang yg telah mati?? Tidak ada apa yg mereka minta pd Allah selain dihidupkan semula untuk beribadat habis-habisan untuk Allah. Tidak ada yg diminta kecuali peluang dikembalikan kedunia hanya seketika utk mengucapkan satu SUBAHANALLAH..satuuu je. Tp apakan daya, lokeknya kita untuk menyebut satu SUBHANALLAH pon di waktu cuti DUA BULAN ni. Kawan-kawan pahala utk satu subhanallah sama dengan besar gunung!! Dalam masa 5 saat shj, kita boleh beroleh pahala yg dahsyat!..tp kita masih kedekut dan terus menjahanamkan diri sendiri.. Menyebut satu subahanallah di atas tilam yg empuk tanpa apa2 kesusahan pon Allah kira sebagai amalan soleh...Subhanallah..Pemurahnya ya Allah..Kedekutnya aku hambamu..hanya ingin menjamah nikmat-nikmat Mu tapi menyebut satu subhanallah pon masih mahu berkira..kawan-kawan sgtlahcemburu org yg dah meninggal pada kita yg masih hidup..bodoh aku yg tak tahu dan tak sedar beruntungnya aku..

Memang kita tak dapat nak menandingi amalan para sahabat yg berzikir BERATUS RIBU kali sehari.. KHATAM al-quran dalam dua rakaat solat sunat... tp kita sangatlah mampu utk berzikir..

SUBHANALLAH(33x), ALHAMDULILLAH(33x), ALLAHU AKBAR(33x) dan ditutup dengan satu LA ILAHA ILLALLAH setaip slps solat fardhu..

ya..kita mampu..Sayang semua kawan-kawan aku..Maha Pemurahnya Allah pertemukan aku dgn korang semua di INTI..

8 comments:

  1. gmba xde kene mengene lgsg kot. haha. thnks salad ats nasihat anda, ape yg anda ckp amat btol, dan kami3 perlu berubah cpt.

    ReplyDelete
  2. i'm here to drop a comment as u asked for..haha
    nice,sgt bermanfaat..moga ape pun amln yg kita buat wlu shalus zarah,istiqamah,n ikhlas lillahi ta3ala.mdh2an dterima Allah. tabarakAllah
    p/s: bhsa kiasan yg sgt dalam, bley jd klon shakespeare..

    ReplyDelete
  3. waa... kata2 hakim bnar menunjukkan kesedaran yg mndalam..

    insyaAllah, salad.. moga hidayah itu dicampakkan ke dalam hati kita..
    supata tak lelah dalam ibadah
    tapi nikmat dalam maksiat..

    p/s:aku rase watak dalm gmbar di seblah kiri lebih macho. Subhanallah.

    tapi ko tetap plg cute! haha

    ReplyDelete
  4. hakim- iya2..persediaan sebelum ke US..ini pon kene sedia jugak..haha..

    husna- x de la..shakitper tu bidang lain..huhu..

    wan- ape boleh buat..dilahirkn cute..aku x fhm ape ko ckp wan..hehe

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. post ni buat aku berfikir..thanx..

    ReplyDelete
  7. nasihat la aku pulak korang..

    ReplyDelete
  8. kaji surah asy-syams,ayat 8... renung2 kn dan selamat beramal..

    ReplyDelete

Boleh Lah Komen. Terima Kasih (^_^)