Thursday, November 5, 2009

Berdiskusi


Assalamualaikum...

Disebabkan cuti ni tak ade ape2 yang menarik utk diceritakan, maka nak bercerita masa belajar(belajar la sangat) di INTI University Currypuff L'Oreal Paris University. Aku pernah cakap dengan Syazwan Bin Adzhar ( sila rujuk artikel sebelum ini..haha)

"Aku tak rase lagi yang aku ni pelajar INTI" salad membuka bicara.

"Yeke?.." balas Wan, menanti ulasan lebih lanjut

"...............Krik3x.........." celah cengkerik setelah lama menunggu untuk aku menyambung perbualan.

malangnya tidak ada ulasan lebih lanjut..itu je yang aku nk bitau die..hahaha..
__________________________________________________________________

Selain itu,lebih-lebih lagi,tambahan pula... teringat sesi dialog bersama iqbal semasa bosan berkumpul utk group discussion for TRIAL yg dipengurusikan oleh "Loyar Rachel"(betul kot ejaan ni) bertempat di Common Room, dewan utama,bandar utama, 43000 nilai, negeri 'negeri sembilan' darul khusus.

"Iqbal, asal kau support komunis? Macam mane kau bole terpengaruh dengan idelologi diorang?'' tanya salad(seorang manusia yg dilahirkan di hospital bersalin p.pinang)

"Komunis tu, diorangkan memajukan Malaysia'' balas Iqbal

"Mane punye maklumat kau dapat ni??(ckp dalam hati je)"
"Hahaha..yeke?.. cane lak..pelik aku..mane ko dapat maklumat tu?'' salad bertanya

"Kan masa sekolah dulu ade belajar pasal komunis" jawab Iqbal

hahaha..pelik betul.. tak silap aku, dalam buku teks punye lah berpenat lelah memburuk-burukkan komunis. Entah macam mane En. Iqbal boleh memproses data dlm buku tu lain daripada yg lain( dipercayai Iqbal satu-satunya individu drpd spesiesnya yang menykong komunis setelah membaca buku teks sejarah sekolah). Pihak yg bertanggungjawab perlu mengkaji semula buku teks. Demi kesejahteraan sejagat. Asas dia menyokong komunis kerana sayangkan Malaysia. Oklah tu..haha.

Sejurus itu, dengan jurus silat pencak tahap professional level dewata.. PENULIS pernah diajak men join komunis atas faktor2 fizikal PENULIS. Haha.. (die bukan ahli pon..bajet 2010 je). Topi dkt gambar tu milik Iqbal.

** dialog2 di atas itu bukanlah seratus-peratus sama seperti yg dituturkan atas sebab lemah daya ingatan (tidak dobid), tapi isinya still the same..hehe..

4 comments:

  1. aku rase better ko masuk
    raja lawak musim ke4(kot?)dari masuk inti university currypuff L'oreal paris ko tu..
    haha.bagai2..

    ReplyDelete
  2. habes, per sbb iqbal tuh??? plek gler otak der..~

    ReplyDelete
  3. topi tu krg sesuai dgn ko .. huhu

    ReplyDelete

Boleh Lah Komen. Terima Kasih (^_^)