Friday, March 19, 2010

Satu Pendedahan Berani



Assalamualaikum,

Pernahkah anda mendengar cerita ini?

A story. Lately, I think back out of breath. Maybe because too much time cross-legged in front of the laptop. One day, the first time my mobile home with Syed. Even we live sebumbung, share the air-cond same water*, share the same footwear*, share the same blower and share the same lock mango* but this date of our first time. We set off to KTM, with a value I take public transport driven by two Judges* to the fare for a Slurpee head*.

Pernah?

Cerita ini telah diubah isi kandungannya oleh pihak tertentu.Memang halus rancangan mereka ini. Tanpa disedari keindahan bahasa, teknik plot yang harmoni serta idea yang unik, semuanya diubah. Cerita asal ialah:

Cerita satu. Belakangan ini, belakang saya rasa sengal-sengal. Mungkin kerana terlalu lama bersila di depan laptop. Pada suatu hari, buat pertama kalinya saya bergerak pulang ke rumah bersama Syed. Walopon kami tinggal sebumbung, berkongsi udara air-cond yg sama, berkongsi alas kaki yang sama, berkongsi penyapu yang sama dan berkongsi lock mangga yang sama tapi inilah date kami yg julung kalinya. Kami bertolak ke KTM, Nilai dgn menaiki kenderaan awam yg dipandu oleh Hakim dengan tambang dua Slurpee utk satu kepala.

Kini saya sedang mempertimbangkan untuk mengambil tindakan atau tidak. Saya memerlukan anda semua bagi memelihara B.L.O.G. Marilah, kita sebagai ahli blog menuntut hak kita sebagai blogger.

10 comments:

  1. kita nk wat pa salad? mogok depan bilik hakim?

    ReplyDelete
  2. Aku pun tak paham. Siapa yg ubah?

    Btw, lock mango :| :| :|

    ReplyDelete
  3. cubaan gagal..
    I think back out of breath

    blower = air cond?

    ReplyDelete
  4. ape dah jadi?? heee da lame x bukak blog ni

    ReplyDelete
  5. salad..check blog aku eh..ade hadiah atas usaha kau..

    ReplyDelete
  6. ana..check blog ko?..ade hadiah?
    usaha aku? seronok ke hadiah tu?

    ReplyDelete

Boleh Lah Komen. Terima Kasih (^_^)