Wednesday, October 19, 2011

Siapa Bilang Gadis Melayu Tak Menawan?

 Assalamualaikum..

Terima kasih Rizal di atas pemberian mouse wireless yang hebat ini. Saya anggap itu hadiah hari jadi.Tak boleh anggap mcm tu? Kenapa? Sebab bagi awal daripada hari jadi? Sebab tak de niat pon nk bagi hadiah? Okay.

Rambut saya sudah panjang. Tak selesa. Tapi bila tengk cermin nampak macam cool. Tapi diri sendiri je rasa macam tu sebab bila jumpa orang lain, mereka akan tanya "KAU TAK MANDI KE?". Dah la cuaca sejuk. Nak mandi memerlukan azam yang kuat. Keputusannya sama macam tak mandi. Sabar jela. Tapi bila fikir daripada sudut positif, saya masih kelihatan tak mandi walaupun saya mandi. Sangat cool. Lagi kisah cool mengenai rambut saya. Saya berasa sangat cool waktu bangun pagi sebab kelihatan macam Son Goku melihat cermin.

Kisah cool selanjutnya. Tadi sebelum keluar daripada bilik Syazwan yakni selepas membaca buku dan menyoal siasat pengguna facebook misteri, iaitu sebelum keluar bilik Syazwan dimana sebelumnya saya membaca buku, saya telah keluar bilik Syazwan setelah itu. Sebelum saya keluar dan menutup lampu dan ingin memberi ucapan salam padanya, saya teringat betapa coolnya saya dulu.

Sambungan kisah cool. Dulu sebelum masuk tidur, saya akan pergi depan mak ayah saya dan menghulurkan tangan. Saya salam tangan mak ayah saya. Saya cium tangan mak ayah saya. Kenapa cool sangat masa tu? Bagaimana manusia cool itu bole betukar kepada manusia ini? How "cool" i was. Sekarang hanya bergantung pada rambut je untuk menjadi cool.

Siapa bilang gadis melayu tak menawan? Okay tak de kene mengene dengan post ini.

Saya nak cakap mengenai WhatsApp pula. Kenapa saya suka WhatsApp? Kerana whatsapp percuma. Kerana saya boleh "sms" dengan sesiapa sahaja yang mempunyai whatsapp. Kerana whatsapp menghubungkan saya dengan orang Malaysia yang jarang online Facebook seperti ayah saya. (Ayah saya tiada whatsapp, tapi hanya sebagai contoh sahaja). Kerana WhatsApp ade application sampingan seperti RIDDLES dan lain-lain. So, korang boleh stay lepas subuh dengan menajamkan minda menjawab teka-teki di whatsapp. Cool kan? =D

Lagi satu cerita, kebelakangan ini saya sakit belakang. Dan belakangan ini saya suka menggunakan  smiley seperti =) ,  =D ,  :p , XD dan xp . Dan saya baru perasan perubahan yang saya alami ini baru-baru ini. Walaupun perubahan ini agak keperempuanan, namun kadar testosterone saya masih berada di tahap lelaki normal. =D.

Selipar. Flip-flop saya yang dibeli di Malaysia dahulu hampir-hampir putus. Niat dihati mahu menggunakan selipar itu untuk jangka masa 3 tahun bermakna sehingga Graduasi tiba. Namun semakin hari niat itu semakin pudar dalam hatiku. Namun saya bertekad selagi masih tidak putus saya akan terus setia bersamanya.

Saya nak cerita mengenai rambut saya pula. Eh dah cerita dah kan? Okey. Mari bercerita tentang sistem pam air jamban yang selalu diguna disini. Kalau korang bukak kotak pam flush jamban kat malaysia, korang akan dapati ade bola hitam kan? Lepastu...okay susah nak cerita dengan lebih teliti. Senang cerita sistem yang digunakan berbeza. Kalau di Malaysia menggunakan konsep tekanan air, di sini menggunakan konsep potential energy. Nah, terima je bulat-bulat walaupun salah. Pergi cerita dekat semua orang. Benda lain yang berbeza disini ialah kunci pintu, kalau dia malaysia orang di dalam nak kunci kene tekan. Namun disini nak kunci kene pusing. Faham? Tak pe, yang penting ada cerita. Nah pergi cerita dekat semua orang.

Okay Sekian Saja.

Saya akhiri post ini dengan lagi satu cerita. Kami sudah memebeli Penyedut Hampagas dan Blender. KEhadiran dua alat eletronik ini begitu mengubah Psychology kami. Kami akan excited untuk masak dan akan cuba mencari menu2 masakan yang memerlukan blender dalam masakan kami seperti "Ayam masak belnder" dan "Ikan Berlada bersama Blender". Okay, tipu je. Kami excited dan akan cuba mencari menu2 masakan yang memerlukan bahan-bahannya di blend. Bagi saya pula, saya tak sabar menunggu hujung mingggu so, I can vacuum the carpet lah...

Okay. Kembalilah kepada kerja anda yang tentunya lebih bermanfat daripada membaca post saya kali ini. =P

Jangan lupa komen. XD

7 comments:

  1. okey, korang semua kedekut tk nak komen.

    ReplyDelete
  2. cd kau ade kat aku la...kan? =D

    ReplyDelete
  3. susah nak paham... macam baca buku philo... LOL...

    ReplyDelete
  4. cadangan: masak udang msak lemak cili api!
    hahaha

    oh knape org laki slalu
    kate rambut pnjg cool?

    xnmpk pon ke'cool'an dy?

    ReplyDelete

Boleh Lah Komen. Terima Kasih (^_^)